o tic
gach uili smuaineadh o salchur in t-anam, agus is e
in brentus agus an salchar sin dhelaigheas re Dia he o
shaebhdhacht na smuaintighedh. Agus dlighi so do dhibirt
5]
uait o thri modhaibh .i. o oibriughadh agus o fhaisidi agus o
smuaintiughadh naemhtha. Maseadh na bi diomhain choidhchi,
acht saethruigh dod lámhaibh no dod leightheoireacht na
dot urnaidhi, iondas co seachnair mar so gach smuaintiughadh
urchoideach, oir is a smuaintighibh agus a mianaibh dhuine
10]
dhiomhain lesc a comhnaidhi sir. Muna feadair a ndichuir
mar sin, eirigh co h-umhal tarcuisneach dot fhaisidi, oir ni
h-ionmhain leis an Diabhal an duine nochtas a fhorbhfailti
agus a chomhairle, agus seachnaidh se iad mar dhainibh
chomhraiteacha mi-runach. Uair is trit na smuaintighibh
15]
naemhtha dicuirthar in Diabhal agus cuirthar a oibrighthi ar
neamh-nidh. Agus smuainsi sin co toileamhail do scris an
Diabhail agus a chumhachtan. Is don da mhodh so adeir
an faidh na briathra so, quoniam cogitatio hominis confitebitur
tibi et reliquie cogitationis diem festum agent tibi .i. do dhena
20]
smuaintiughadh in duine faisidi duit, a Thighearna agus do
dhena fuighill in smuaintighthi so la sollamhna duit, oir is
iad na smuaintighthi mhaithi, ar ndibirt na ndroch smuaintighthi,
faisidi an fhuighill so da ndentar sollamhain an fhirein ac breith
buidheachais ar Dia do dhichuir freamha do locht uile. Maseadh
25]
narab beg let beith a' smuaintiughadh na neithe naemhtha
co toileamhail do dhichar do locht.